Місто

“EdCamp Ніжин” зібрав творчих педагогів країни

Паркан ніжинської 7-ї школи обклеєний зображеннями птахів (білих ворон), на вході в навчальний заклад грає легку музику саксофоніст, у коридорі на другому поверсі -метушня й гамірно. На кого не глянеш, усі посміхаються та вітаються. Так зустрічає своїх учасників і гостей “EdCamp Ніжин”.

Втрапити “не туди” чи бігати по школі й шукати, де ж усе відбувається, навряд чи кому вдається, бо всіх запрошених на (не)конференцію ще знадвору “впіймали” та привели до столів реєстрації. Після отримання іменного бейджа та запрошення на каву всі двері школи стають автоматично відчиненими.

У холі всіх дивували ніжинські ”живі скульптури”. Із ними охоче фотографувались та раз-у-раз, не вірячи своїм очам, перевіряли, чи дійсно ті “скульптури” живі.

“EdCamp – це спосіб професійного зростання”, – запевнили зі сцени актової зали координатори заходу Антоніна Харитонова та Римма Максимова.

І не дивно, бо до ніжинської школи, як на “острів педагогічних скарбів”, злетілилися вчителі з усієї України.

На творчу конференцію прибуло 170 учасників та експертів із 33-х населених пунктів 14-ти областей країни, аби поділитися власним досвідом, здобувати нові знання та спілкуватися.

За підтримку в проведенні заходу організатори щиро дякували голові громадської організації “Правозахист Плюс” Анатолію Гуньку та заступниці начальника Управління освіти Надії Пономаренко.

Анатолій Гунько говорив про педагогів щиро та з вдячністю, зичив усім здоров’я й натхнення. “Ваша праця дає поштовх до розвитку освіти в країни. Якщо наші діти в Ваших руках, то в Ваших руках і вся країна та її майбутнє”, – сказав Анатолій Григорович.

“Сьогодні в нашому місті Ніжині дуже гарна освітянська подія – “EdCamp”. Сюди злітаються, так би мовити, білі ворони. Тобто ті вчителі, які прагнуть змін, які підтримують реформу освіти й готові вчитися самі та вчити по-новому своїх вихованців, своїх дітей, своїх здобувачів освіти.

Усі вчителі, які сьогодні приїхали, -досвідчені. Усі вони можуть поділитися своїми знаннями. Формат події – ”неконференція”, а це означає, що частина програми формується саме в день події. Тому серед тих учасників, які сьогодні тут, будемо обирати тих, хто вчитиме та виступатиме на вчительській паралелі. Сьогоднішня тема – “Новий формат освіти: мистецтво вчителя вчитися”. І ми вчимося самі, обмінюємось досвідом, знайомимося, знаходимо нових друзів і здобуваємо нові знання.

Була насичена програма, важко було визначитись, який напрямок роботи  обрати. Але в нас існує правило – “дві ноги”. Тобто вчителі можуть у будь-який час вийти та піти на ту локацію, на яку ще хочуть потрапити або спілкуватися з тим, хто цікавий”, – поділилася подробицями ”неконференції” з нашими читачами координатор заходу Антоніна Харитонова.

”EdCamp” — це різновид педагогічних конференцій, які проводять самі учасники. Такі заходи, як правило, називають «неконференцією». Вони  призначені для отримання інтерактивного професійного досвіду вчителями шкіл.

”Edcamp” організовується за принципом “жодних обов’язкових спікерів та обов’язкових доповідей”, надихає учасників знаходити або самому вести теми, що задовольняють їхні потреби та інтереси.

Перший в світі ”EdCamр” провели в травні 2010 року в Філадельфії. В Україні ж перша національна конференція пройшла 23 і 24 червня 2015 року в Харкові.

Серед тем сьогоднішнього освітянського проекту:

-Яскраве та емоційне навчання в форматі тренінгу;

-Сучасні інструменти для розвитку критичного мислення;

-Тренди та бренди в освіті;

-Компетентнісний підхід при викладанні наук природничого циклу в логіко-смисловій моделі;

-Літературна освіта як відповідь на виклики сучасності;

-Інноваційні технології ”Microsoft” у дії – світ стане кращим з “кліматичними краплями”;

-Бути чи здаватись фінансово грамотним учителю НУШ?

-Щасливі звички вчителів: міст від сірого “Вчора” в яскраве “Сьогодні”;

-Гра як інструмент педагога, щоб підготувати дитину сьогодні до світу завтра;

-Використання веб-квестів як інструмент активізації навчальної діяльності й т.д.

“Мені цікаво дізнатись про освітні  новинки, розвиватись і спілкуватись із тими людьми, які чогось досягли в цій сфері, хочуть поділитися своїми надбаннями. Тому сьогодні я тут.

Я вивчаю питання, як використовувати мультфільми під час навчального процесу, а точніше – як розвинути критичне мислення через пошук біологічних помилок у мультфільмах; і досліджую, чи впливають мультфільми на сприйняття дітьми різних біологічних явищ.  Нетворчому вчителю, думаю, зараз важко працювати з дітьми, бо нинішнє покоління трохи відрізняється від попередніх. Зараз діти сприймають інформацію лише тоді, коли вони активні,  а не тоді,  коли ми викладаємо щось. Здобувають інформацію, коли самі навчаються й для цього щось роблять. Мені здається, що вчитель повинен уміти комунікувати з дітьми, бо якщо він не може знайти з ними спільної мови, то вже немає значення, чи творчий педагог, чи ні”, – розповіла вчителька-учасниця ”EdCamp” Руслана Риженко.

“Як тільки я почала працювати в школі, то постійно цікавилась чимось новим. Хочеться дізнатись більше, поглибити свої знання, щоб у подальшому розвиватись. Саморозвиток у професії вчителя – дуже важливий, бо коли ти розвиваєшся сам і пізнаєш щось нове, то маєш змогу донести це до учнів. Зараз молодь – прогресивна, сучасна, потрібно знаходити нові підходи. Зациклюватись на чомусь одному вчитель не може. Треба цікавитись тим, чим тепер цікавиться молодь, тому я  тут.

Щоб зацікавити учнів, які фактично постійно знаходяться в інформаційному просторі, необхідно відшукувати нові підходи до навчального процесу та по максимуму, де це можливо, застосовувати комп’ютерну техніку й інші технічні сучасні засоби для навчання. Потрібно дітей навчати такими методами і в таких умовах, які б цікавили школярів”, – зазначила заступник директора з виховної роботи конотопської школи Альона Васильченко.

 

Залишити відповідь