Місто

Транспортна інспекція посилить “полювання” на багатотонні фури – Міністр інфраструктури Омелян

“Якщо ми матимемо гарні дороги, то збудуємо успішну країну”, – вважає міністр інфраструктури України Володимир Омелян. У рамках робочої поїздки до Чернігівської області він завітав до Ніжина. Говорили про стан, ремонт та збереження дорожнього покриття й залізничного сполучення, і лаяли фури, які нещадно “намотують асфальт на шини”. Окрім Володимира Омеляна, послухати “дорожні проблеми” прибули радник голови Чернігівської ОДА Володимир Ткач, керівник Служби автомобільних доріг у Чернігівській області Юрій Мартинов та очільник ТОВ “Ніжинська пересувна шляхобудівельна механізована колона” Михайло Гавриленко.

За словами Володимира Омеляна, на відновлення й утримання  автомобільних доріг місцевого значення Чернігівщини з державного бюджету цьогоріч виділять більше 500 мільйонів гривень, а на дороги державного значення спрямують понад 300 млн. грн. 75 % акцизу з продажу пального у 2019 році йтиме в Дорожній фонд винятково на дороги (у 2018 році було 50 %, у 2020 році буде 100 %).

“Українські дороги завжди ремонтували обіцянками. Як наслідок, усе дорожнє покриття в державі – ущерть зруйноване. За останні декілька років у країні відремонтовано 7 тисяч кілометрів, і Чернігівська область не є винятком.  Ми чекаємо пропозиції від Служби автомобільних доріг Чернігівщини, щоб збільшити цю суму в 2019 році. Впевнені, що за 5 років відбудуємо вітчизняні дороги як на державному, так і на обласному рівнях”, – зазначив Омелян.

Він наголосив, що до діалогу з громадою влада сьогодні відкрита, як ніколи. Готова слухати зауваження й пропозиції. Водночас сам міністр застерігає не вірити голосним обіцянкам та марнославним заявам: “Якщо Вам хтось обіцяє дива, що завтра збудує всі дороги в Україні, то це одразу – брехун. Якщо запевняє, що завтра будуть супер-швидкі потяги і Ви об’їздите ними всю країну – також брехун. Він просто хоче спочатку вкрасти Ваш голос, а потім красти далі, як було десятиріччями української незалежності, коли брехали, крали і тікали”.

Омелян зазначив, що з боку державних органів влади та громади важливо конролювати, аби великогабаритні вантажівки не “вбивали” відремонтовані автошляхи, адже “це все мільйони гривень наших податків”. “Кожного Божого дня різні зернові й незернові компанії своїми 60-70 тонними фурами перетворюють наші дороги знову на пил. Ми повинні з Вами їх зупинити. Поки громада не вийде й не зупинить рух  фур селами, то нічого не буде. Це наша спільна справа”, –  наполягав посадовець.

Він додав, що для конролю ваги вантажівок Укртрансбезпека в грудні минулого року закупила 78 нових вагових пересувних комплексів, які розподілені між регіонами країни.  На кожному з них зараз може чергувати один державний інспектор та ще один представник громади. Мобільні білі міні-буси перевіряють габарити фур та стежать, чи не перебувають водії великотоннажного транспорту більше часу в дорозі, ніж того дозволяють норми.

Міністр інфраструктури України закликав громад до об’єднання й співпраці. Запропонував їм самостійно придбати зважувальні комплекси. “Такий комплекс дорогий. Якщо Ви захочете купити його громадою, то це коштуватиме Вам 200-300 тис. грн. Для придбання можна залучити й область. Один тиждень роботи такого комплексу біля будь-якого елеватора чи кар’єру привчає власника вантажівки до нормальної поведінки”, – сказав Омелян.

Чи не означає така “співпраця” перекладанням відповідальності на плечі та бюджет громади, яка й собі має стежити за рухом великотоннажного транспорту та ще й купувати вагові комплекси за свій рахунок? Питання…

Разом із цим, міністр пообіцяв після візиту на ніжинську землю дати вказівку начальнику “Укртрансбезпеки” у Чернігівській області зробити інспекційні виїзди до сільских доріг, зокрема туди, де розташовані великі елеватори й кар’єри, бо “перевантаження транспорту найбільше відбувається саме там”.

Залишити відповідь